גו אינדקס

דוד שמש – כמה ליטר מתאים לי?

אחת השאלות שהכי נשאלות בעת רכישת דוד שמש היא כמה ליטרים יתאימו עבורי? מענה על השאלה הזו יעזור לבחור בין סוגי הדודים השונים המחולקים ל-80 ליטרים, 120 ליטרים, 150 ו-200. נשאלות גם שאלות כמו האם דוד גדול מבזבז יותר חשמל? ולכמה אנשים מספיק דוד קטן? במאמר הבא נענה על כל השאלות האלו ונסביר איך לבחור נכון את הליטרים.

 

איך בוחרים ליטרים של דוד?

בחירת ליטרים של דוד מתבצעת באמצעות נוסחה פשוטה מאוד שאומרת כי כל אדם זקוק לכמות ליטרים של 30-40 עבור מקלחת אחת. בצורה זו אנו יכולים לדעת כי דוד של 80 ליטרים יתאים עבור אדם אחד או שניים. דוד של 120 יתאים למשפחה בת 3 נפשות, דוד של 150 למשפחה בת 4 נפשות ודוד של 200 ליטרים למשפחות גדולות יותר. לשאלה זו מצטרפות שאלות נוספות שלוקחות בחשבון כי לא כל האנשים שבבית מתקלחים באותם השעות ואז האם צריכים לקחת דוד שמספיק לכמות הנפשות או שאפשר להסתפק בדוד קטן יותר.

 

מהם היתרונות של דוד קטן יותר?

לדוד קטן יש יתרונות כמו חימום יותר מהיר של פחות מים. כמו כן, כאשר מחממים כמות מים קטנה יותר, העלות החשמלית נמוכה יותר. בהנחה ובני הבית אינם מתקלחים באותם זמנים, בהחלט ניתן לרכוש דוד שהוא קטן יותר מהדוד המותאם לליטרים המוצעים לפי הנוסחה.

 

כוס מדידת ליטרים

 

מהם החסרונות של דוד קטן יותר?

החיסרון הגדול הוא בעיקר כאשר מתקלחים אחד אחרי השני, לרוב המים לא יספיקו והסבירות שתדליקו שוב את הדוד וכך למעשה לא חסכתם בכלל בחשמל, אלא הדלקתם שוב את הדוד שלכם. כאשר בוחרים בליטרים עבור הדוד, חשוב לקחת בחשבון גם את הצרכים שלכם וצורת השימוש. שילוב של הנוסחה יחד עם התחשבות בצרכים, תביא לרכישה נכונה יותר.

 

האם לליטרים השונים קיימת השפעה על תקלות בדוד?

בעניין זה חשוב לדעת כי תקלות יכולות להתרחש בכל סוגי הדודים, בין אם מדובר בדוד קטן או דוד גדול. בכולם חוזרות התקלות הנובעות מאבנית, נזילות, גוף חימום שנשרף או קולטים מלוכלכים או תקולים. מי שמעוניין לקרוא יותר על תקלות בדודים ופתרונן, יוכל להיכנס לעמוד על פתרון לדוד חשמל שלא מחמם ולקבל מידע מקצועי.

 

אילו דודים קיימים בבניינים עם מערכת דודים משותפת?

מי שמתגורר בבניין דירות ויש בבניין מערכת דודים משותפת, הסבירות הגבוהה שיש לו דוד עם ליטרים יחסית נמוכים של 80 או 120. בבנייני דירות אין דיי מקום על הגג ולכן מכלי הדודים בדרך כלל נמצאים באזור של חדר המדרגות או בתוך מסתור הכביסה. מקומות אלו לא יכולים להכיל מכלים גדולים ולכן אנו נראה בהם את המכלים הקטנים יותר. התקנת מערכת פקחום בבניינים אלו תעזור בשמירת המים החמים במכלים.

מאמרים באותו נושא
על מה דברנו פה?