גו אינדקס

איך עובד דוד שמש, ומהן התקלות הנפוצות

יש לכם דוד שמש ואתם חוששים שיש לו תקלה, כי אין לכם מים חמים ובחוץ ממש חם. אילו הייתם יודעים איך הוא עובד, יכול להיות שהייתם יודעים מהי התקלה ואיך לטפל בה. המאמר הזה יעשה לכם סדר. בסופו תוכלו לדעת איך דוד שמש פועל ומהן התקלות הנפוצות.

 

איך פועל דוד שמש?

דוד שמש הוא למעשה מערכת חימום מים הפועלת באמצעות קרני השמש. לדוד השמש קולטים שאליהם נכנסות קרני השמש. קרני השמש הן למעשה אנרגיית אור שהקולטים ממירים לאנרגיית חום המחממת את המים שבצינורות הקולטים. מים חמים אלו עוברים בהמשך הצינורות ומגיעים חמים למכל הדוד.

 

חדר אמבטיה
חדר אמבטיה

 

אילו תקלות מאפיינות דודי שמש?

כעת, כאשר אתם יודעים איך דודי שמש פועלים, אתם יכולים להבין כי כל בעיה בקולטים עשויה להביא למצב שבו דוד השמש לא עושה את עבודתו. פתרון לדוד שמש שלא מחמם יתחיל קודם כל בבדיקת הקולטים.

אבנית או אבק על הקולטים

אחת הבעיות הגורמות לכך שדוד השמש יפסיק לחמם היא כאשר יש אבנית או אבק על הקולטים. במצב זה אין מספיק קרניים שנכנסות לקולטים ולכן אין מספיק אנרגיה שתחמם את המים.

פתרון לדוד שמש שלא מחמם כאשר הקולטים עם אבנית או עם אבק הוא פשוט לעלות אל הקולטים ולנקות אותם. אם מדובר בבית פרטי, תוכלו לבצע זאת בעצמכם. אם מדובר בבניין דירות, יש לקרוא לטכנאי דודים שינקה את כל הקולטים של המערכת המשותפת בבניין.

 

קולטים שבורים

תקלה נוספת בדודי שמש שעשויה להביא למצב של דוד שמש שלא מחמם היא קולטים שבורים. אם הקולטים שבורים, הם למעשה לא קולטים כלל את קרני השמש ולכן לא יהיו לכם מים חמים. במצב כזה, הפתרון היחידי הוא להחליף את הקולטים.

 

נזילה מצינורות הקולטים

תקלה נוספת שעשויה להתרחש באזור של הקולטים היא נזילה מצינורות הקולט. כאשר קיימת נזילה בצינורות, אין למעשה מעבר מים תקין ולא תקבלו מים חמים. גם כאן נדרשת עבודת טכנאי להחלפת הצינורות ותיקון הנזילה.

 

תקלות שעשויות להתרחש והן אופייניות יותר בדודי החשמל ופחות בדודי השמש

קיימת נטייה לרבים מאיתנו לטעות ולחשוב שהתקלות של דודי השמש הן גם התקלות של דודי החשמל. אז בואו נעשה בעניין זה סדר. מערכת החשמל בדודים מחוברת אל מכל המים של דוד השמש הקיים.

בימי שמש, אם קיימות תקלות בגוף החימום או בתרמוסטט, סביר להניח שלא נשים לכך לב, כי אנו נקבל מים חמים מהשמש. חשוב מאוד לפני החורף, אחת לשנה לבדוק שחלקי המערכת החשמלית של דוד החשמל פועלת, אחרת אתם תחוו מצבים של מקלחות קרות.

התקלות הנפוצות בדוד החשמל נובעות בעיקר מרכיבים שסיימו עבודתם עקב אבנית מצטברת או שפשוט יש בהם בלאי סביר ויש להחליף אותם.

 

מאמרים באותו נושא
על מה דברנו פה?